25 Mart 2012 Pazar

İstanbul, Bağcılar'ın Coğrafi Konumu

İstanbul ilinin Avrupa yakasında, Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisin de yer alan Bağcılar , Avrupa- Asya yakası üzerindedir. Edirne-Ankara arasında yapılmış, Türkiye'nin en önemli Otobanı olan E-80 (TEM) otoyolunun 0-2 güzergahı ile bu güzergahın D-100(eski E-5)Otoyolunun, güneybatı ve kuzey-doğu ekspres bağlantıları arsındaki Bağcılar ilçesi bir geçit özelliği taşımaktadır. Batıda Küçükçekmece , Kuzeyde askeri arazi ve Esenler , doğuda Güngören, güneyde ise Bahçelievler ilçeleri ile çevrili Bağcılar İlçesi 22 km2alana kuruludur.

İstanbul, Bağcılar'ın Coğrafi Konumu
DOĞAL YAPISI
Aşınımla önemli ölçüde taşınmış olan düz ve hafif dalgalı platoya yayılan Bağcılar İlçesi' ninvadi oluşumları son derece önemsizdir. Ortalama yükseklik 50-70 m. civarındadır. Akarsuların uzunlukları kısa ve su rejimleri düzensizdir. Bu akarsuların , hızlı kentleşmenin ve sanayileşmenin sonucu olarak , biyolojik ve kimyasal atıkları taşıyan derelere dönüşmüşlerdir.

JEOLOJİK OLUŞUMLARI
Birinci zamandan şişt ve gre türü kayaçları kapsayan Trakya serisinden Devon alanlar, ilçe temelini oluşturur.Bölge genelde Neojen oluşumlar içerir. Vadi düzlükleri alüvyonik artıklarla teraslanmıstır.Hemen her alanda bulunabilen yer altı suları, derin olmayan kuyular ile yer üstüne taşınabilir niteliktedir.

İKLİMİ
Bağcılar ilçesinin iklimi de İstanbul'un iklimi gibi belirgin kalıplar içinde değerlendirmek mümkün değildir. Akdeniz ve Karadeniz iklim yapıları arasında geçiş özelliği taşıyan ilçe iklimi, kimi dönemlerde kırsal iklim özellikleri taşır. En sıcak geçen ayların Temmuz, Ağustos ayları olduğu, Bağcılar ilçesi'nin en az yağış alan dönemleri de bu ayların oluşturduğu bilinmektedir.Ayrıca Aralık ve Ocak ayları en çok yağış alınan ancak en soğuk geçen dönemlerdir. İlçe ortalama 7 gün kar altında kalır.

İstanbul, Bağcılar'ın Coğrafi Konumu

İstanbul ilinin Avrupa yakasında, Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisin de yer alan Bağcılar , Avrupa- Asya yakası üzerindedir. Edirne-Ankara arasında yapılmış, Türkiye'nin en önemli Otobanı olan E-80 (TEM) otoyolunun 0-2 güzergahı ile bu güzergahın D-100(eski E-5)Otoyolunun, güneybatı ve kuzey-doğu ekspres bağlantıları arsındaki Bağcılar ilçesi bir geçit özelliği taşımaktadır. Batıda Küçükçekmece , Kuzeyde askeri arazi ve Esenler , doğuda Güngören, güneyde ise Bahçelievler ilçeleri ile çevrili Bağcılar İlçesi 22 km2alana kuruludur.

İstanbul, Bağcılar'ın Coğrafi Konumu
DOĞAL YAPISI
Aşınımla önemli ölçüde taşınmış olan düz ve hafif dalgalı platoya yayılan Bağcılar İlçesi' ninvadi oluşumları son derece önemsizdir. Ortalama yükseklik 50-70 m. civarındadır. Akarsuların uzunlukları kısa ve su rejimleri düzensizdir. Bu akarsuların , hızlı kentleşmenin ve sanayileşmenin sonucu olarak , biyolojik ve kimyasal atıkları taşıyan derelere dönüşmüşlerdir.

JEOLOJİK OLUŞUMLARI
Birinci zamandan şişt ve gre türü kayaçları kapsayan Trakya serisinden Devon alanlar, ilçe temelini oluşturur.Bölge genelde Neojen oluşumlar içerir. Vadi düzlükleri alüvyonik artıklarla teraslanmıstır.Hemen her alanda bulunabilen yer altı suları, derin olmayan kuyular ile yer üstüne taşınabilir niteliktedir.

İKLİMİ
Bağcılar ilçesinin iklimi de İstanbul'un iklimi gibi belirgin kalıplar içinde değerlendirmek mümkün değildir. Akdeniz ve Karadeniz iklim yapıları arasında geçiş özelliği taşıyan ilçe iklimi, kimi dönemlerde kırsal iklim özellikleri taşır. En sıcak geçen ayların Temmuz, Ağustos ayları olduğu, Bağcılar ilçesi'nin en az yağış alan dönemleri de bu ayların oluşturduğu bilinmektedir.Ayrıca Aralık ve Ocak ayları en çok yağış alınan ancak en soğuk geçen dönemlerdir. İlçe ortalama 7 gün kar altında kalır.

dost siteler

dost siteler etkinliğine hoşgeldiniz
.
.
dost site her iki sayfada uygun bir yerde gozukmelidir
basvuru için furkan_1073@hotmail.com  adresine mail gönderebilirsiniz
teşekkürler

dost siteler

dost siteler etkinliğine hoşgeldiniz
.
.
dost site her iki sayfada uygun bir yerde gozukmelidir
basvuru için furkan_1073@hotmail.com  adresine mail gönderebilirsiniz
teşekkürler

18 Mart 2012 Pazar

Basketbol Saha Ölçüsü


Basketbol Saha Ölçüsü

Basketbol, çoğunlukla kapalı salonda oynanır. Dikdörtgen biçimindeki basketbol alanının tabanı sert tahtadan yapılır. Alanın boyutları değişiklik göstermekle birlikte, ideal boyutlar 26 m x 14 m’dir. Oyun alanı bir orta çizgiyle ikiye ayrılır. Bu çizginin tam ortasında, orta yuvarlak denen bir daire çizilidir. Basketbol alanının karşılıklı olarak kısa kenar çizgilerinde birer pota bulunur. Pota, kenar çizgisinden 1,2 metre içeridedir ve 1,8 m x 1,2 m boyutlarında bir sac levhadır. Pota üzerinde, yerden 3,05 metre yükseklikte bir sepet vardır. Sepet, 45 cm çapında demir bir çember ile buna asılı, alt kısmı açık, beyaz bir fileden oluşur. Basketbol elle oynanır ve atılan top yukarıdan çembere girip fileden geçerek aşağıya düşünce sayı olur. Basketbol topunun çevresi yaklaşık 75-78 cm, ağırlığı 600-650 gram kadardır.

FIBA standardında bir basketbol sahası

Basketbol Saha Ölçüsü


Basketbol Saha Ölçüsü

Basketbol, çoğunlukla kapalı salonda oynanır. Dikdörtgen biçimindeki basketbol alanının tabanı sert tahtadan yapılır. Alanın boyutları değişiklik göstermekle birlikte, ideal boyutlar 26 m x 14 m’dir. Oyun alanı bir orta çizgiyle ikiye ayrılır. Bu çizginin tam ortasında, orta yuvarlak denen bir daire çizilidir. Basketbol alanının karşılıklı olarak kısa kenar çizgilerinde birer pota bulunur. Pota, kenar çizgisinden 1,2 metre içeridedir ve 1,8 m x 1,2 m boyutlarında bir sac levhadır. Pota üzerinde, yerden 3,05 metre yükseklikte bir sepet vardır. Sepet, 45 cm çapında demir bir çember ile buna asılı, alt kısmı açık, beyaz bir fileden oluşur. Basketbol elle oynanır ve atılan top yukarıdan çembere girip fileden geçerek aşağıya düşünce sayı olur. Basketbol topunun çevresi yaklaşık 75-78 cm, ağırlığı 600-650 gram kadardır.

FIBA standardında bir basketbol sahası

15 Mart 2012 Perşembe

Sihirbazlık NumaraLaRı

Sihirbazlık NumaraLaRı

Seyahat Eden Küller
Arkadaşlarınızın çığlık atmasını istiyorsanız bu numarayı mutlaka öğrenin. Bu numaranın en zevkli yanı, oyun başlamadan önce gerçekleştirilen "kirli işler"dir. Tüm yapmanız gereken, oyunun sunuluşuna konsantre olmanızdır. Dahası sihir, izleyicinin avuçlarında gerçekleşir. İnsanı kendi ellerinde oluşan gizemli bir olay kadar şaşırtan bir başka şey yoktur. Yüzlerce kez uygulasanız da karşılaşacağınız reaksiyonun size sunacağı keyif azalmayacaktır.
ETKİ: İzleyicinin sol avuç içine bir tutam kül konur. Her iki avucunu kapaması ve el iç kısımlarının yere bakması sağlanır. Bir kaç sihirli el hareketlerinden sonra izleyicinin avuçlarını açması istenir. Küllerin bir avuçtan diğerine de bulaştığı görülür...
GEREÇLER: Kül dolu kül tablası..Sigara külleri "taze" olmalıdır. En fazla 1 saatlik. Taze küller deriye daha iyi yapışır.
YÖNTEM: En iyi hazırlık anı, oyuna başlamadan hemen önceki andır. En iyi mekan, kül tablasının bulunduğu bir masada ya da bir barda oturarak oyunu gerçekleştirmektir. İlgisiz bir tavırla kül tablasını bir noktadan diğerine doğru hareket ettirin. Bunu yaparken orta parmağınızla küllere dokunarak bir parça külün orta parmak ucuna yapışmasını sağlayın. Bunu başardıktan hemen sonra oyuna başlamayın, bir beş dakika kadar bekleyin. Parmağınızla hiç bir yere dokunmayın. Ayrıca elinizi sakın masa üzerine götürmeyin, kül parçacıkları masa üzerine dökülebilir ve oyunu berbat edebilir. Örneğin, bileğiniz masa kenarında eliniz boşluğa bakar durumda olsun. Ellerinizin ve parmaklarınızın gayet doğal görünmesine dikkat edin. Hazır olduğunuzda oyunu yapacağınız kişiye "Ellerini böyle tut" derken, kollarınızı bel seviyesinde getirin. Avuçlarınız yere bakarken, rahat ve gevşek olsun. Parmaklarınız izleyiciniz doğrultusunda olacaktır. Bu noktada ellerin gevşek olması gerekir, aksi halde parmak uçlarınızdaki küllerin görülme tehlikesi vardır. İzleyici hareketlerinizi takip edip uygularken ellerini tutun ve hemen izleyicinin sağ ve sol ellerini düzeltiyormuş gibi yapıp bir kaç santim yukarı kaldırın. Baş parmaklarınız izleyicinin elinin üstündeyken, diğer parmaklarınız yumuşak bir şekilde avuç içlerini bastırsın. Böylelikle sağ orta parmak uçlarındaki küller izleyicinin sol avucu içine geçecektir. Sag parmaklarınız ve sol parmaklarınız aynı anda avuç içlerine aynı anda dokunduğu için izleyici tarafından masum bir "ellerini düzelt" hareketi olarak algılanacaktır. Bu arada "öyle değil, böyle.." demeyi de unutmayın. Oyunun bu kısmını yakın bir arkadaşınızla sürekli olarak deneyin. "Ellerini böyle tut" ile başlayıp, "öyle değil, böyle.." hareketi beş saniye içinde gerçekleştirilmelidir. Hayret verici bir şekilde hile tamamlanmıştır. Geri kalanı rol kesme ve sunuş kalitesine kalmıştır. İzleyici hilenin başladığından habersizdir. (Haksızlık değil mi?). İzleyiciye "Şimdi ellerini sıkmadan yumruk haline getir" derken, her iki elinizi yavaşça kapayın. Yumruğun sıkı olmaması gerekir aksi halde izleyicinin avucundaki külleri parmaklarına sıvanacaktır. Parmakların avuç içine değmemesine dikkat edin. İzleyici sizin hareketlerinizi taklit ettiğinden dikkatinizi ellerinize yoğunlaştırın o da ellerinize konsantre olsun. İzleyici sizi taklit ettikten sonra sağ orta parmağınızla kül tablasından bir parça kül alın ve sorun "seç bakalım sağ mı sol mu?". Yanıt "sağ" olursa "Tamam, o halde sağ elini çevir ve avucunu aç" deyin. Yanıt "sol" olursa "Tamam, o halde sol elini kapalı tutarak sağ elini çevir ve avucunu aç" deyin. Gördüğünüz gibi masum izleyicinin hiç bir şansı yok. Mutlaka sağ avucunu açması sağlanacak. Sağ avuca biraz önce aldığınız külleri sürün. Bir mendil alın ve ellerinizi silin. Böylelikle izleyici ellerinizin temiz olduğuna ikna olsun. Bu noktadan sonra oyunun sonuna kadar hiç bir şekilde izleyiciye dokunmayın. "Avucunu kapa ve ters çevir" dedikten ve bir kaç sihirli hareket ve sihirli sözden sonra "sağ avucunu aç" deyin. Evet "sağ" avucunu. Burada "sihirbazın başı dertte" espirisini uygulayacağız. Avuç açıldığında küller görünecektir. Bu noktada biraz bozulmuş numarası yapabilirsiniz. Sihirli sözlerin eksik kaldığı bahanesiyle sağ avucu tekrar kapattırın, yeni sözleri söyledikten sonra önce sağ sonra sol avucun açılmasını söyleyin. İzleyici sol avucunda külleri gördüğünde çığlığı basacaktır.


Kes-Birleştir
Bir diğer basit ama etkili oyun. Bol bol pratik yapmadan gösteriyi denemeyin... Yaklaşık 20cm uzunluğunda bir ipe ihtiyacınız var. İpi sol elinizde tutun. İpin alt ucunu sağ elinizle alın ve sol baş ve işaret parmaklarınızın arasında tutarak bir halka oluşmasını sağlayın. Sağ elinizle ipi izleyici tarafındaki orta noktasından tutup sol elinizin arkasına doğru götürün. Halkanın ortasını avucunuza doğru götürürken, sol avucunuzu siper edip, baş parmağınızla ipin avucunuza yakın bölümüne takın ve çekin. Yapmak istediğimiz, ipin avucunuza yakın kısımından ikinci bir halka oluşturmak. İzleyici biraz önce sol elinize doğru götürdüğünüz halkanın orta kısmını sol elinizde tutuyormuşsunuz zannedecektir. Oysa gerçek orta kısım avuçta saklı, elin üstünden görünen kısım sahte orta noktadır. Sahte orta kısım kesilecek "kısa" ip parçasıdır. Halkayı kesin ya da izleyicilerden birine kestirin. Şimdi yeni kesilmiş uçları tutarken diğer "sağlam" uçları sallandırın. Burada hilenin fark edilmemesi için özen göstermeniz gerekir. Kesik uçları düğümleyin ve "ipi eski haline getirdiğinizi" söyleyin. İzleyiciler başaramadığınızı söyleyip gülerken, ipi iki elinizle yumak haline getirin. Düğümlü kısa parçayı bir elinizde gizlerken diğer elinizle uzun parçanın bir ucundan tutun ve ipi sallandırın. Şimdi başardınız...


İskambil Kartı Oyunları
Desteyi masa üzerine yelpaze şeklinde açarsınız, izleyicinizden bir kart seçmesini istersiniz ve hangi kartın seçildiğini söylersiniz. Kartlarla gösteri yapan her sihirbazın başarmayı arzu ettiği bir durumdur. Kartı seçtir ve derhal ne olduğunu bil.
Bunu başarmak için önceden işaretlenmiş kartlar ya da sıralanmış deste kullanılmıyorsa yukarıdaki senaryoyu başarmak için mutlaka bir ya da iki el çabukluğunun yapılması gerekir. Burada sorun, izleyicinin sanki serbestçe "herhangi" bir kartı seçtiği hissini yaratan ya da gerçekten de "herhangi" bir kartı seçmesine izin veren bir tekniğin seçilmesindedir. "Yelpaze" oyunu iki temel hileye dayanır. İlkinde, deste bilinen bir sırada önceden dizilmiştir. İkincisinde kart rastgele seçilirken bu kartı daha sonra deşifre edecek bir "anahtar" kartın belirlenmesi yöntemine başvurulur. Hazırlık: Bir çok sihirbaz sıralanmış deste fikrinden, böylesi bir desteyi hazırlamanın uzun süreceği ve zahmetli denemeler yapmak gerekeceği düşüncesiyle uzak durma eğilimindedirler. Aslında böylesi bir desteyi hazırlamak bir kaç dakikada yapılabilecek bir iştir. Oyunun sihri, seçilen kartın bir altındaki ya da bir üstündeki karta bakıldığında hangi kartın seçilmiş olduğunun anlaşılmasına dayanır. Bu etkiyi açıklamak üzere hatırlması kolay bir sıralama verelim: As, Papaz, 2, Kız, 3, Joker, 4, 10, 5, 9, 6, 8, 7. Renkler de her kartta değişir: Sinek As, Karo Papaz, Kupa 2, Maça Kız, Sinek 3, Karo Joker, Kupa 4, Maça 10... Sıralamadan sonra kartlar kutusuna yerleştirilir. Destenin daha "rastgele" sırada görünmesini sağlamak belleğinizin gücüne bağlı olacaktır. Gösteri: Deste kutusundan çıkarılır, gösteri becerinize bağlı olmak kaydıyla, bir kaç kere kesilir ya da "sahte" bir şekilde karıştırılır. Sahte karıştırmada, kartlar sol elde tutulur, sağ elle kartların yarısı alınır ve yukarıdan sol el başparmak tarafından diğer kartların üzerine doğru kartları birbirine karıştırmadan atılır. Yapılması gereken sadece kesme işlemi yapmaktır. Kartların birbirine karışmış izlenimini vermek üzere sol el başparmağı destek alınarak atılan kartların basamak oluşturacak şekilde görünmesi sağlanır. Sonra sağ elle basamaklı görünümdeki kartların üzerine vurularak tüm kartların aynı sıraya gelmesi sağlanır. Bu işlem bir kaç kez tekrarlanabilir. Sonrasında kartlar masaya yelpaze oluşturacak şekilde açılır. İzleyiciden bir kartın seçilmesi istenir. İzleyici istediği kartı seçtikten sonra sihirbaz masadaki kartları toparlar ve kutusuna yerleştirir. Burada iki olay gerçekleşir. İzleyicinin kartı seçtiği yer ortaya çıkar. Çünkü seçilen kartın komşusu az da olsa diğer kartların sırasında olmayacaktır ve çıkan kartın yeri boş olacaktır. İşte bu komşu kart bizim anahtar kartımızdır. Yelpaze kapatılırken ve deste masadan kaldırılırken bu "kesik" noktadan tutulur ve anahtar kartın destenin altına ön yüzünün görülecek şekilde gelmesi sağlanır. Bundan sonra kart kutusu alınır ve deste kutuya yerleştirilir..ken alttaki anahtar karta bir bakış atılır. Bu anda yapacağınız espriler izleyicilerin dikkati dağıtmanıza yardımcı olacaktır. Kutu, aslında tamamlanmış oyunun devamını merakla bekleyen izleyiciye uzatılır. Sıralanmış deste ve anahtar kart izleyicinin "gizlediği" kartı deşifre etmiştir. İzleyiciye son bir kez karta baktıktan sonra kutudaki destenin arasına koyması söylenir. Bu andan sonra yapacağınız "atraksiyon" espri gücünüze kalmıştır. Parmaklarınızı kapatılmış kutuya dokundurup trans haline geçebilirsiniz ya da izleyicinin sürekli olarak seçtiği kartı düşünmesini söyleyebilirsiniz...

Tesadüf
Etki: Sihirbaz ve izleyicisi iki farklı iskambil kağıdı destesinden birer kart seçerler ve ne tesadüftür ki iki kart da birbirinin aynısıdır.
Yöntem: Bu oyunu gerçekleştirmek için sıradan iki desteye ihtiyacınız var.Destelerden birini izleyiciye verin diğeri sizde kalsın. Aynı anda desteleri karıştırın. Desteleri değişin ve tekrar karıştırın. Desteleri tekrar değişin, ancak bu kez desteyi izleyiciye verirken en alttaki karta belli etmeden bakın ve aklınızda tutun. İzleyiciye desteden bir kart seçmesini ve size göstermeden karta bakarak ezberlemesini söyleyin. Sizde destenizden bir kart seçin, ama hatırlamak için bir çaba göstermeyin. Seçilen kartın destenin en üstüne konmasını isteyin. Desteleri bir kez kesin. Şimdi seçilmiş kartlar kendi desteleri içinde kaybolmuştur. Bir kez daha desteleri değiştirin. Herkes elindeki desteyi yelpaze şeklinde masaya açsın ve kendi seçtiği kartı bulsun. Aslında siz biraz önce destenin altında gördüğünüz kartı arayın. İzleyicinin seçtiği kart, sizin gördüğünüz kartın altındaki karttır. Sanki seçmiş olduğunuz kart buymuş gibi alın ve yüzü aşağı bakacak şekilde masaya koyun. İzleyiciden de aynısını yapmasını isteyin. Aynı anda kartları açtığınızda her ikisinin de eşdeğer olduğu görülecektir. Ne tesadüf !..

KIRMIZI IŞIK:

Arkadaşımıza ben dur diyene kadar "kan" de diyoruz. Yaklaşık 10 defa dedikten sonra sorularımıza hemen cevap vermesini isteyerek, "elini kessem ne akar", "bacağını kessem ne akar" gibi bir iki sorudan sonra, cevap vermesini bekleriz. Son olarak ta hangi ışıkta geçersin dediğimizde yeşil yerine kırmızı diyecektir. Üstelik yanlış söylediğinin de farkında olmayacaktır.

İNEK NE İÇER:

Yukarıdaki oyunun benzeri. Arkadaşımıza sürekli "beyaz" demesini söylüyoruz. Bir süre sonra inek ne içer diye sorunca, süt diye cevaplar. Halbuki su içer.

YUMURTA PİŞİRME:

Şekilde de görüldüğü gibi bir metal borunun içine (antenlerde bulunan alüminyum boru olabilir) huniyle pişmemiş yumurta dolduruyoruz. Aşağıdaki ucunu da bir mumla kapatıyoruz. Boş bir tavayı ocağın üstünde ısıtırken hokus pokusla sopamızı tavada gezdiriyoruz, bu esnada mum eriyor ve boru içindeki yumurta tavaya boşalıyor. Sizde güzelce pişiriyorsunuz.

SÜT DÖKME:

Şekilde görüldüğü gibi, cam bir sürahinin içine bir kavanoz yerleştirilir ve yapıştırılır. Sürahinin kapağı, eğildiğinde dışına süt çıkmaması için iyice kapatılır. Sürahi ile kavanoz arasına süt doldurulur. Bu esnada içteki kavanoz boş. Bir külahın içine süt dökülüyormuş gibi yapılınca, aradaki sütün bir kısmı içteki kavanoza dolar. Sürahi tekrar düzeltilince süt seviyesinin azaldığı görülür. Seyirciler sütün külaha aktığını sanar, külah çözülünce içinde süt olmadığı gösterilir.

ŞİŞE BARDAK:

Bu oyun için, 2 tane 30 cm civarında soba borusu, 2 tane altı kesilmiş şişe ve 2 tane bardak.

Malzemeleri şekilde görüldüğü gibi iç içe koyuyoruz. Şimdi sağ elimizle soba borusunu kaldırırken, sol elimizle hem soba borusunu hem de şişeyi kaldırıyoruz. Seyirciler bu durumda sağda şişe, solda bardak görürler. (Şişenin içindeki bardak ikisi de cam olduğu için görünmez. Daha da olmadı renkli şişe kullanın) Sonra her şeyi geri bırakın ve bu seferde tersini yapın, yani sağ elle hem boru hem şişe, sol elle sadece boru. Bu durum da seyirciler bardakla şişenin nasıl yer değiştirdiğine oldukça şaşıracaklardır. Bunu defalarca yapabilirsiniz. Vezirköprü meslek lisesi gecesinde bu numarayla meşhur olmuştum.

ŞAPKA DELME:

Resmin sağ tarafındaki gibi bir büyük bir küçük sopa hazırlıyoruz. Küçük sopa 3 cm. kadar ve ucuna ters şekilde (sivri ucu dışarıda) bir iğne yerleştiriyoruz. Büyük sopaya da iğnenin girebileceği bir oyuk hazırlıyoruz.

Seyircilerin birinden şapka istiyoruz. Küçük sopa avucumuzda saklı bu sırada. Sonra zorlanıyormuş gibi numaralar yaparken küçük sopayı şapkaya batırıyoruz, şapkanın içindende büyük sopayla birleştiriyoruz. Sanki deldik gibi görünüyor. Resmin sağında da bu görünüyor.

KİBRİT KIRMA:

Mendil ve iki kibrit lazım bu oyun için, resme gerek duymadım. Mendillerin kenarında bir kısmı kıvrılıp dikiş yapılan bölüm vardır.(Mendil yerine sizde böyle bir bez hazırlayabilirsiniz) bu bölüme önceden bir kibrit yerleştiriyoruz. (sığdıramazsanız kürdan da olur) Sonra arkadaşımıza gidip sağlam kibriti bezin içine yerleştiriyoruz gözü önünde. Mendili katlarken gizlediğimiz kibriti arkadaşımıza kırdıracağımız için, gizli kibriti elimizle takip ediyoruz. Katlamamız bitince kibriti arkadaşımıza kırdırıyoruz. Sonra sallayınca mendili sağlam kibrit düşüyor yere. Tabi o kırdığı kibritin o olmadığını anlayamıyor. Bu numaraları başkasına yapmadan önce denemesini çokça yapın.

ÇATAL KAŞIK:

Resimde görüldüğü gibi, bize gerekli malzeme, çatal, kaşık ve kibrit çöpü. Çatalla kaşığı resimde görüldüğü gibi birbirine geçirin ve çatalın arasından kibriti geçirip bir köşeye koyarsanız, aşağıya düşmeyeceklerdir. İnanılmaz ama gerçek. Aşağıdaki resimde yukarıdaki resmin üstten görünüşüdür. Bu kadar resimler falan hazırladım bunu yaptığınıza memnun kalacaksınız.

1-SAYI OYUNU:

Arkadaşınıza bir sayı tutmasını söylersiniz. Diyelim 7 tuttu. Aynı sayıdan birde kardeşi için tutup ikisini toplamasını söylersiniz. 7+7=14 Benim içinde 4 ekle dersiniz. 14+4=18 bulduğun bu sayıyı 2 ye böl dersiniz. 18/2=9 şimdide kardeşin için eklediğin sayıyı çıkar desiniz. 9-7=2 sonuçta o mavi renkli işlemleri yaparak 2 yi bulur bu rakam sizin eklemesini istediğiniz sayının yarısı olur. Siz 4 ekle dediniz dolayısıyla sonuç 2 çıkar. Eğer 1 ekletseydiniz sonuç 0.5 çıkardı o ne tutarsa tutsun. Deneyin bakalım.

2-SAYI OYUNU:

Arkadaşınıza 3 basamaklı bir sayı tutmasını söylersiniz. Diyelim 237 tuttu. Bu sayıyı ters çevirip büyükten küçüğü çıkarmasını söylersiniz ve çıkan sonucun sağdaki tek rakamını söylemesini istersiniz. 237 tersi 732 işlem 732-237= 495 size 5 diyecektir. Sizde ortadaki rakam daima 9 dur. En soldaki rakamla, en sağdaki rakamın toplamı daima 9 dur. Soldaki 5 demişti ortadaki 9 sağdaki ise 5 in 9 a ulaşması için gereken 4 tür. Sonucu 495 diye söyleyebilirsiniz.

3-SU İÇME OYUNU:

Bir bardak su dolu bardağın üzerine bir tas kapatın ve deyin ki ben tasa dokunmadan bu suyu içebilirim. Sonra bir iki hokus pokustan sonra içtim deyin. O bakmak için tası kaldırdığında, bardağı tasa değmeden alın ve için. Böylece tasa değmeden suyu içtiniz iddianızı yerine getirmiş oldunuz.

4-SU KAYNATMA:

Kartondan bir kap yapın. (Kesme şeker kutusu olur) Bu kutunun içine 2-3 cm su doldurun ve tüpgazın üzerine koyup kaynatın. Korkmayın kutunuz yanmayacaktır. Suyu kolayca kaynatırsınız.

5-BAŞKA BİR SAYI OYUNU:

Şöyle bir tablo hazırlayın.

* * * * *

* * * * *

* * * * *

* * * * *

------------

199998

ilk sıraya her yıldıza bir rakam olmak üzere arkadaşınıza doldurmasını söyleyin. Diyelim 3 5 0 8 7 yazdı. İkinci sırayı siz onun yazdıklarını 9 a tamamlayacak şekilde doldurun. 6 4 9 1 2 yazmanız gerekir. 3 sırayı arkadaşınız 4 6 7 1 2 4. sıraya siz 5 3 2 8 7 yazın. hepsini toplamasını söyleyin.

35087+64912+46712+53287=199998 çıkar siz bu sonucu baştan yazmıştınız zaten. Bu oyunu geliştirebilirsinizde.

Sihirbazlık NumaraLaRı

Sihirbazlık NumaraLaRı

Seyahat Eden Küller
Arkadaşlarınızın çığlık atmasını istiyorsanız bu numarayı mutlaka öğrenin. Bu numaranın en zevkli yanı, oyun başlamadan önce gerçekleştirilen "kirli işler"dir. Tüm yapmanız gereken, oyunun sunuluşuna konsantre olmanızdır. Dahası sihir, izleyicinin avuçlarında gerçekleşir. İnsanı kendi ellerinde oluşan gizemli bir olay kadar şaşırtan bir başka şey yoktur. Yüzlerce kez uygulasanız da karşılaşacağınız reaksiyonun size sunacağı keyif azalmayacaktır.
ETKİ: İzleyicinin sol avuç içine bir tutam kül konur. Her iki avucunu kapaması ve el iç kısımlarının yere bakması sağlanır. Bir kaç sihirli el hareketlerinden sonra izleyicinin avuçlarını açması istenir. Küllerin bir avuçtan diğerine de bulaştığı görülür...
GEREÇLER: Kül dolu kül tablası..Sigara külleri "taze" olmalıdır. En fazla 1 saatlik. Taze küller deriye daha iyi yapışır.
YÖNTEM: En iyi hazırlık anı, oyuna başlamadan hemen önceki andır. En iyi mekan, kül tablasının bulunduğu bir masada ya da bir barda oturarak oyunu gerçekleştirmektir. İlgisiz bir tavırla kül tablasını bir noktadan diğerine doğru hareket ettirin. Bunu yaparken orta parmağınızla küllere dokunarak bir parça külün orta parmak ucuna yapışmasını sağlayın. Bunu başardıktan hemen sonra oyuna başlamayın, bir beş dakika kadar bekleyin. Parmağınızla hiç bir yere dokunmayın. Ayrıca elinizi sakın masa üzerine götürmeyin, kül parçacıkları masa üzerine dökülebilir ve oyunu berbat edebilir. Örneğin, bileğiniz masa kenarında eliniz boşluğa bakar durumda olsun. Ellerinizin ve parmaklarınızın gayet doğal görünmesine dikkat edin. Hazır olduğunuzda oyunu yapacağınız kişiye "Ellerini böyle tut" derken, kollarınızı bel seviyesinde getirin. Avuçlarınız yere bakarken, rahat ve gevşek olsun. Parmaklarınız izleyiciniz doğrultusunda olacaktır. Bu noktada ellerin gevşek olması gerekir, aksi halde parmak uçlarınızdaki küllerin görülme tehlikesi vardır. İzleyici hareketlerinizi takip edip uygularken ellerini tutun ve hemen izleyicinin sağ ve sol ellerini düzeltiyormuş gibi yapıp bir kaç santim yukarı kaldırın. Baş parmaklarınız izleyicinin elinin üstündeyken, diğer parmaklarınız yumuşak bir şekilde avuç içlerini bastırsın. Böylelikle sağ orta parmak uçlarındaki küller izleyicinin sol avucu içine geçecektir. Sag parmaklarınız ve sol parmaklarınız aynı anda avuç içlerine aynı anda dokunduğu için izleyici tarafından masum bir "ellerini düzelt" hareketi olarak algılanacaktır. Bu arada "öyle değil, böyle.." demeyi de unutmayın. Oyunun bu kısmını yakın bir arkadaşınızla sürekli olarak deneyin. "Ellerini böyle tut" ile başlayıp, "öyle değil, böyle.." hareketi beş saniye içinde gerçekleştirilmelidir. Hayret verici bir şekilde hile tamamlanmıştır. Geri kalanı rol kesme ve sunuş kalitesine kalmıştır. İzleyici hilenin başladığından habersizdir. (Haksızlık değil mi?). İzleyiciye "Şimdi ellerini sıkmadan yumruk haline getir" derken, her iki elinizi yavaşça kapayın. Yumruğun sıkı olmaması gerekir aksi halde izleyicinin avucundaki külleri parmaklarına sıvanacaktır. Parmakların avuç içine değmemesine dikkat edin. İzleyici sizin hareketlerinizi taklit ettiğinden dikkatinizi ellerinize yoğunlaştırın o da ellerinize konsantre olsun. İzleyici sizi taklit ettikten sonra sağ orta parmağınızla kül tablasından bir parça kül alın ve sorun "seç bakalım sağ mı sol mu?". Yanıt "sağ" olursa "Tamam, o halde sağ elini çevir ve avucunu aç" deyin. Yanıt "sol" olursa "Tamam, o halde sol elini kapalı tutarak sağ elini çevir ve avucunu aç" deyin. Gördüğünüz gibi masum izleyicinin hiç bir şansı yok. Mutlaka sağ avucunu açması sağlanacak. Sağ avuca biraz önce aldığınız külleri sürün. Bir mendil alın ve ellerinizi silin. Böylelikle izleyici ellerinizin temiz olduğuna ikna olsun. Bu noktadan sonra oyunun sonuna kadar hiç bir şekilde izleyiciye dokunmayın. "Avucunu kapa ve ters çevir" dedikten ve bir kaç sihirli hareket ve sihirli sözden sonra "sağ avucunu aç" deyin. Evet "sağ" avucunu. Burada "sihirbazın başı dertte" espirisini uygulayacağız. Avuç açıldığında küller görünecektir. Bu noktada biraz bozulmuş numarası yapabilirsiniz. Sihirli sözlerin eksik kaldığı bahanesiyle sağ avucu tekrar kapattırın, yeni sözleri söyledikten sonra önce sağ sonra sol avucun açılmasını söyleyin. İzleyici sol avucunda külleri gördüğünde çığlığı basacaktır.


Kes-Birleştir
Bir diğer basit ama etkili oyun. Bol bol pratik yapmadan gösteriyi denemeyin... Yaklaşık 20cm uzunluğunda bir ipe ihtiyacınız var. İpi sol elinizde tutun. İpin alt ucunu sağ elinizle alın ve sol baş ve işaret parmaklarınızın arasında tutarak bir halka oluşmasını sağlayın. Sağ elinizle ipi izleyici tarafındaki orta noktasından tutup sol elinizin arkasına doğru götürün. Halkanın ortasını avucunuza doğru götürürken, sol avucunuzu siper edip, baş parmağınızla ipin avucunuza yakın bölümüne takın ve çekin. Yapmak istediğimiz, ipin avucunuza yakın kısımından ikinci bir halka oluşturmak. İzleyici biraz önce sol elinize doğru götürdüğünüz halkanın orta kısmını sol elinizde tutuyormuşsunuz zannedecektir. Oysa gerçek orta kısım avuçta saklı, elin üstünden görünen kısım sahte orta noktadır. Sahte orta kısım kesilecek "kısa" ip parçasıdır. Halkayı kesin ya da izleyicilerden birine kestirin. Şimdi yeni kesilmiş uçları tutarken diğer "sağlam" uçları sallandırın. Burada hilenin fark edilmemesi için özen göstermeniz gerekir. Kesik uçları düğümleyin ve "ipi eski haline getirdiğinizi" söyleyin. İzleyiciler başaramadığınızı söyleyip gülerken, ipi iki elinizle yumak haline getirin. Düğümlü kısa parçayı bir elinizde gizlerken diğer elinizle uzun parçanın bir ucundan tutun ve ipi sallandırın. Şimdi başardınız...


İskambil Kartı Oyunları
Desteyi masa üzerine yelpaze şeklinde açarsınız, izleyicinizden bir kart seçmesini istersiniz ve hangi kartın seçildiğini söylersiniz. Kartlarla gösteri yapan her sihirbazın başarmayı arzu ettiği bir durumdur. Kartı seçtir ve derhal ne olduğunu bil.
Bunu başarmak için önceden işaretlenmiş kartlar ya da sıralanmış deste kullanılmıyorsa yukarıdaki senaryoyu başarmak için mutlaka bir ya da iki el çabukluğunun yapılması gerekir. Burada sorun, izleyicinin sanki serbestçe "herhangi" bir kartı seçtiği hissini yaratan ya da gerçekten de "herhangi" bir kartı seçmesine izin veren bir tekniğin seçilmesindedir. "Yelpaze" oyunu iki temel hileye dayanır. İlkinde, deste bilinen bir sırada önceden dizilmiştir. İkincisinde kart rastgele seçilirken bu kartı daha sonra deşifre edecek bir "anahtar" kartın belirlenmesi yöntemine başvurulur. Hazırlık: Bir çok sihirbaz sıralanmış deste fikrinden, böylesi bir desteyi hazırlamanın uzun süreceği ve zahmetli denemeler yapmak gerekeceği düşüncesiyle uzak durma eğilimindedirler. Aslında böylesi bir desteyi hazırlamak bir kaç dakikada yapılabilecek bir iştir. Oyunun sihri, seçilen kartın bir altındaki ya da bir üstündeki karta bakıldığında hangi kartın seçilmiş olduğunun anlaşılmasına dayanır. Bu etkiyi açıklamak üzere hatırlması kolay bir sıralama verelim: As, Papaz, 2, Kız, 3, Joker, 4, 10, 5, 9, 6, 8, 7. Renkler de her kartta değişir: Sinek As, Karo Papaz, Kupa 2, Maça Kız, Sinek 3, Karo Joker, Kupa 4, Maça 10... Sıralamadan sonra kartlar kutusuna yerleştirilir. Destenin daha "rastgele" sırada görünmesini sağlamak belleğinizin gücüne bağlı olacaktır. Gösteri: Deste kutusundan çıkarılır, gösteri becerinize bağlı olmak kaydıyla, bir kaç kere kesilir ya da "sahte" bir şekilde karıştırılır. Sahte karıştırmada, kartlar sol elde tutulur, sağ elle kartların yarısı alınır ve yukarıdan sol el başparmak tarafından diğer kartların üzerine doğru kartları birbirine karıştırmadan atılır. Yapılması gereken sadece kesme işlemi yapmaktır. Kartların birbirine karışmış izlenimini vermek üzere sol el başparmağı destek alınarak atılan kartların basamak oluşturacak şekilde görünmesi sağlanır. Sonra sağ elle basamaklı görünümdeki kartların üzerine vurularak tüm kartların aynı sıraya gelmesi sağlanır. Bu işlem bir kaç kez tekrarlanabilir. Sonrasında kartlar masaya yelpaze oluşturacak şekilde açılır. İzleyiciden bir kartın seçilmesi istenir. İzleyici istediği kartı seçtikten sonra sihirbaz masadaki kartları toparlar ve kutusuna yerleştirir. Burada iki olay gerçekleşir. İzleyicinin kartı seçtiği yer ortaya çıkar. Çünkü seçilen kartın komşusu az da olsa diğer kartların sırasında olmayacaktır ve çıkan kartın yeri boş olacaktır. İşte bu komşu kart bizim anahtar kartımızdır. Yelpaze kapatılırken ve deste masadan kaldırılırken bu "kesik" noktadan tutulur ve anahtar kartın destenin altına ön yüzünün görülecek şekilde gelmesi sağlanır. Bundan sonra kart kutusu alınır ve deste kutuya yerleştirilir..ken alttaki anahtar karta bir bakış atılır. Bu anda yapacağınız espriler izleyicilerin dikkati dağıtmanıza yardımcı olacaktır. Kutu, aslında tamamlanmış oyunun devamını merakla bekleyen izleyiciye uzatılır. Sıralanmış deste ve anahtar kart izleyicinin "gizlediği" kartı deşifre etmiştir. İzleyiciye son bir kez karta baktıktan sonra kutudaki destenin arasına koyması söylenir. Bu andan sonra yapacağınız "atraksiyon" espri gücünüze kalmıştır. Parmaklarınızı kapatılmış kutuya dokundurup trans haline geçebilirsiniz ya da izleyicinin sürekli olarak seçtiği kartı düşünmesini söyleyebilirsiniz...

Tesadüf
Etki: Sihirbaz ve izleyicisi iki farklı iskambil kağıdı destesinden birer kart seçerler ve ne tesadüftür ki iki kart da birbirinin aynısıdır.
Yöntem: Bu oyunu gerçekleştirmek için sıradan iki desteye ihtiyacınız var.Destelerden birini izleyiciye verin diğeri sizde kalsın. Aynı anda desteleri karıştırın. Desteleri değişin ve tekrar karıştırın. Desteleri tekrar değişin, ancak bu kez desteyi izleyiciye verirken en alttaki karta belli etmeden bakın ve aklınızda tutun. İzleyiciye desteden bir kart seçmesini ve size göstermeden karta bakarak ezberlemesini söyleyin. Sizde destenizden bir kart seçin, ama hatırlamak için bir çaba göstermeyin. Seçilen kartın destenin en üstüne konmasını isteyin. Desteleri bir kez kesin. Şimdi seçilmiş kartlar kendi desteleri içinde kaybolmuştur. Bir kez daha desteleri değiştirin. Herkes elindeki desteyi yelpaze şeklinde masaya açsın ve kendi seçtiği kartı bulsun. Aslında siz biraz önce destenin altında gördüğünüz kartı arayın. İzleyicinin seçtiği kart, sizin gördüğünüz kartın altındaki karttır. Sanki seçmiş olduğunuz kart buymuş gibi alın ve yüzü aşağı bakacak şekilde masaya koyun. İzleyiciden de aynısını yapmasını isteyin. Aynı anda kartları açtığınızda her ikisinin de eşdeğer olduğu görülecektir. Ne tesadüf !..

KIRMIZI IŞIK:

Arkadaşımıza ben dur diyene kadar "kan" de diyoruz. Yaklaşık 10 defa dedikten sonra sorularımıza hemen cevap vermesini isteyerek, "elini kessem ne akar", "bacağını kessem ne akar" gibi bir iki sorudan sonra, cevap vermesini bekleriz. Son olarak ta hangi ışıkta geçersin dediğimizde yeşil yerine kırmızı diyecektir. Üstelik yanlış söylediğinin de farkında olmayacaktır.

İNEK NE İÇER:

Yukarıdaki oyunun benzeri. Arkadaşımıza sürekli "beyaz" demesini söylüyoruz. Bir süre sonra inek ne içer diye sorunca, süt diye cevaplar. Halbuki su içer.

YUMURTA PİŞİRME:

Şekilde de görüldüğü gibi bir metal borunun içine (antenlerde bulunan alüminyum boru olabilir) huniyle pişmemiş yumurta dolduruyoruz. Aşağıdaki ucunu da bir mumla kapatıyoruz. Boş bir tavayı ocağın üstünde ısıtırken hokus pokusla sopamızı tavada gezdiriyoruz, bu esnada mum eriyor ve boru içindeki yumurta tavaya boşalıyor. Sizde güzelce pişiriyorsunuz.

SÜT DÖKME:

Şekilde görüldüğü gibi, cam bir sürahinin içine bir kavanoz yerleştirilir ve yapıştırılır. Sürahinin kapağı, eğildiğinde dışına süt çıkmaması için iyice kapatılır. Sürahi ile kavanoz arasına süt doldurulur. Bu esnada içteki kavanoz boş. Bir külahın içine süt dökülüyormuş gibi yapılınca, aradaki sütün bir kısmı içteki kavanoza dolar. Sürahi tekrar düzeltilince süt seviyesinin azaldığı görülür. Seyirciler sütün külaha aktığını sanar, külah çözülünce içinde süt olmadığı gösterilir.

ŞİŞE BARDAK:

Bu oyun için, 2 tane 30 cm civarında soba borusu, 2 tane altı kesilmiş şişe ve 2 tane bardak.

Malzemeleri şekilde görüldüğü gibi iç içe koyuyoruz. Şimdi sağ elimizle soba borusunu kaldırırken, sol elimizle hem soba borusunu hem de şişeyi kaldırıyoruz. Seyirciler bu durumda sağda şişe, solda bardak görürler. (Şişenin içindeki bardak ikisi de cam olduğu için görünmez. Daha da olmadı renkli şişe kullanın) Sonra her şeyi geri bırakın ve bu seferde tersini yapın, yani sağ elle hem boru hem şişe, sol elle sadece boru. Bu durum da seyirciler bardakla şişenin nasıl yer değiştirdiğine oldukça şaşıracaklardır. Bunu defalarca yapabilirsiniz. Vezirköprü meslek lisesi gecesinde bu numarayla meşhur olmuştum.

ŞAPKA DELME:

Resmin sağ tarafındaki gibi bir büyük bir küçük sopa hazırlıyoruz. Küçük sopa 3 cm. kadar ve ucuna ters şekilde (sivri ucu dışarıda) bir iğne yerleştiriyoruz. Büyük sopaya da iğnenin girebileceği bir oyuk hazırlıyoruz.

Seyircilerin birinden şapka istiyoruz. Küçük sopa avucumuzda saklı bu sırada. Sonra zorlanıyormuş gibi numaralar yaparken küçük sopayı şapkaya batırıyoruz, şapkanın içindende büyük sopayla birleştiriyoruz. Sanki deldik gibi görünüyor. Resmin sağında da bu görünüyor.

KİBRİT KIRMA:

Mendil ve iki kibrit lazım bu oyun için, resme gerek duymadım. Mendillerin kenarında bir kısmı kıvrılıp dikiş yapılan bölüm vardır.(Mendil yerine sizde böyle bir bez hazırlayabilirsiniz) bu bölüme önceden bir kibrit yerleştiriyoruz. (sığdıramazsanız kürdan da olur) Sonra arkadaşımıza gidip sağlam kibriti bezin içine yerleştiriyoruz gözü önünde. Mendili katlarken gizlediğimiz kibriti arkadaşımıza kırdıracağımız için, gizli kibriti elimizle takip ediyoruz. Katlamamız bitince kibriti arkadaşımıza kırdırıyoruz. Sonra sallayınca mendili sağlam kibrit düşüyor yere. Tabi o kırdığı kibritin o olmadığını anlayamıyor. Bu numaraları başkasına yapmadan önce denemesini çokça yapın.

ÇATAL KAŞIK:

Resimde görüldüğü gibi, bize gerekli malzeme, çatal, kaşık ve kibrit çöpü. Çatalla kaşığı resimde görüldüğü gibi birbirine geçirin ve çatalın arasından kibriti geçirip bir köşeye koyarsanız, aşağıya düşmeyeceklerdir. İnanılmaz ama gerçek. Aşağıdaki resimde yukarıdaki resmin üstten görünüşüdür. Bu kadar resimler falan hazırladım bunu yaptığınıza memnun kalacaksınız.

1-SAYI OYUNU:

Arkadaşınıza bir sayı tutmasını söylersiniz. Diyelim 7 tuttu. Aynı sayıdan birde kardeşi için tutup ikisini toplamasını söylersiniz. 7+7=14 Benim içinde 4 ekle dersiniz. 14+4=18 bulduğun bu sayıyı 2 ye böl dersiniz. 18/2=9 şimdide kardeşin için eklediğin sayıyı çıkar desiniz. 9-7=2 sonuçta o mavi renkli işlemleri yaparak 2 yi bulur bu rakam sizin eklemesini istediğiniz sayının yarısı olur. Siz 4 ekle dediniz dolayısıyla sonuç 2 çıkar. Eğer 1 ekletseydiniz sonuç 0.5 çıkardı o ne tutarsa tutsun. Deneyin bakalım.

2-SAYI OYUNU:

Arkadaşınıza 3 basamaklı bir sayı tutmasını söylersiniz. Diyelim 237 tuttu. Bu sayıyı ters çevirip büyükten küçüğü çıkarmasını söylersiniz ve çıkan sonucun sağdaki tek rakamını söylemesini istersiniz. 237 tersi 732 işlem 732-237= 495 size 5 diyecektir. Sizde ortadaki rakam daima 9 dur. En soldaki rakamla, en sağdaki rakamın toplamı daima 9 dur. Soldaki 5 demişti ortadaki 9 sağdaki ise 5 in 9 a ulaşması için gereken 4 tür. Sonucu 495 diye söyleyebilirsiniz.

3-SU İÇME OYUNU:

Bir bardak su dolu bardağın üzerine bir tas kapatın ve deyin ki ben tasa dokunmadan bu suyu içebilirim. Sonra bir iki hokus pokustan sonra içtim deyin. O bakmak için tası kaldırdığında, bardağı tasa değmeden alın ve için. Böylece tasa değmeden suyu içtiniz iddianızı yerine getirmiş oldunuz.

4-SU KAYNATMA:

Kartondan bir kap yapın. (Kesme şeker kutusu olur) Bu kutunun içine 2-3 cm su doldurun ve tüpgazın üzerine koyup kaynatın. Korkmayın kutunuz yanmayacaktır. Suyu kolayca kaynatırsınız.

5-BAŞKA BİR SAYI OYUNU:

Şöyle bir tablo hazırlayın.

* * * * *

* * * * *

* * * * *

* * * * *

------------

199998

ilk sıraya her yıldıza bir rakam olmak üzere arkadaşınıza doldurmasını söyleyin. Diyelim 3 5 0 8 7 yazdı. İkinci sırayı siz onun yazdıklarını 9 a tamamlayacak şekilde doldurun. 6 4 9 1 2 yazmanız gerekir. 3 sırayı arkadaşınız 4 6 7 1 2 4. sıraya siz 5 3 2 8 7 yazın. hepsini toplamasını söyleyin.

35087+64912+46712+53287=199998 çıkar siz bu sonucu baştan yazmıştınız zaten. Bu oyunu geliştirebilirsinizde.

9. sınıf biyoloji gücre konusu

Bütün canlılar hücresel yapıdadır. Ancak virüsler hücresel yapıda olmayan canlılar olarak kabul edilir.
Şekil: Bir hayvan Hücresinin Yapısı

Canlılar, ancak solunum, boşaltım, üreme, vs. gibi belirli özelliklere sahip olmakla cansızlardan ayırt edilebilir. Bu özelliklere, canlıların ortak özellikleri denir.
Bir zarla çevrili çekirdek taşıyan hücrelere ökaryot, belirgin bir çekirdeği ve zarlı organelleri bulunmayan hücrelere de prokaryot hücre denir.
Ökaryot hücreler zar, sitoplazma ve çekirdek olmak üzere üç ana bölümden meydana gelmiştir.

1. Hücre Zarı
Hücreyi dış ortamdan ayıran, madde geçişini sağlayan ve şeklini belirleyen çok ince bir yapıdır.
Zarın Yapısı: Yapısında yaklaşık olarak % 65 proteinler, % 33 lipidler ve % 2 kadar da karbonhidrat bulunur. Bazı proteinlerin arasında por isimli delikler bulunur.
Zardaki protein ve yağ molekülleri sürekli hareket halinde bulundukları için buna, "akıcı mozaik zar modeli" denir.

Şekil : Hücre Zarının Akıcı-Mozaik Yapısı

Bitki hücrelerinde, hücre zarının dış kısmında selüloz maddesinin birikmesiyle hücre çeperi denilen cansız ve kalın bir tabaka daha bulunur.
Turgor basıncının oluşmasına neden olur. Çeperin üzerindeki delikler zardakilerden daha büyük olup, geçit adını alır. Çeper cansız olduğundan geçitlerden sığabilen her türlü maddeyi geçirebilir. Bunun için tam geçirgen denir. Prokaryot hücrelerde de (bakteri ve mavi-yeşil alglerde) çeper vardır. Ancak yapısı selüloz değildir.

2. Sitoplazma
Çeşitli hücresel yapılar (organeller) ve hücre sıvısının (plazmanın) bulunduğu bölümdür. Hücrede birçok hayatsal olaylar burada gerçekleşir. Jelatinimsi ve kolloidal bir kütledir. Plazmanın içinde su, proteinler, yağlar, karbonhidratlar, tuzlar, vitaminler, hormonlar ve çeşitli iyonlar bulunur.

Hücre Organelleri
a. Endoplazmik Retikulum (E.R) : Hücre zarından çekirdek zarına kadar uzanan zarlı kanallar sisteminden oluşur.
Besin maddelerinin taşınmasından, artık maddelerin atılmasından ve bazı besinlerin depolanmasından sorumludur. Zarları üzerinde ribozom varsa Granüllü E.R, yoksa Granülsüz E.R adını alır.
b. Golgi Cisimciği : Endoplazmik retikulumdan meydana gelir. Salgı maddelerinin paketlenmesini ve salgı yapılmasını ve bazı sentez olaylarını sağlar.
c. Lizozom : Golgiden meydana gelir. Tek katlı zarla çevrili olup, içerisindeki sindirim enzimleri ile hücre içi sindirimini sağlar. Zarlı yapısı yırtılacak olursa hücre kendini sindirip yok eder. Bu olaya “otoliz” denir.
d. Ribozom: Yapısı protein ve RNA dan oluşur. Her hücre kendine özgü proteinlerini ribozomlarda sentezler. Zarla çevrili değildir ve iki alt birimden oluşur. Yoğun protein sentezi sırasında sitoplazmada yan yana gelerek zincir şeklindeki “polizom”ları oluştururlar.
e. Mitokondri: Çift zarlıdır. İç zarının kıvrımlarına “krista”, zarların arasını ve içini dolduran sıvıya “matrix” denir. Oksijenli solunum yaparak hücrenin enerji (ATP) ihtiyacını karşılar. Kendisine ait DNA, RNA, ETS ve ribozomları vardır. Bölünerek çoğalabilir.
f. Sentrozom: Sadece insan ve hayvan hücrelerinde bulunur. Birbirine dik iki sentriolden oluşur. Hücre bölünmesi sırasında kendini eşleyerek zıt kutuplara çekilir. Kromozomların kutuplara çekilmesini sağlayan iğ ipliklerininin tutunma yeridir.
g. Plastitler: Sadece bitkisel hücrelerde bulunurlar. Üç çeşidi bulunmakta olup, birbirlerine dönüşebilirler.

Kloroplast: Fotosentezinyapıldığı organellerdir. Kendine ait DNA, RNA, ETS ve ribozomları vardır. Çift katlı zardan oluşur. Mitokondri gibi bölünerek çoğalabilir. İç zarın uzantıları olan kıvrımlara grana, içerisini dolduran sıvıya ise stroma denir. Granalar içinde bitkiye yeşil rengini veren ve fotosentez için gerekli ışığı soğuran (emen) “klorofil” pigmentleri bulunur.
Kromoplast: Bitkilerde meyve ve çiçeklere özel renklerini verirler. Likopin (kırmızı), ksantofil (sarı) ve karoten (turuncu) olmak üzere üç çeşittirler.
Lökoplast: Renksizdirler. Genelde kök, gövde ve tohumda yoğun olarak bulunurlar. Nişasta ve diğer maddelerin depolanmasını sağlarlar.
h. Koful (Vakuol): Endoplazmik retikulumdan, golgiden, hücre zarından ve çekirdek zarından meydana gelebilirler. Kofullar bazı artıkların ve suyun depolanmasını ve bitkilerde turgor basıncının ayarlanmasını sağlarlar.
ı. Hücre Zarı Oluşumları : Özellikle emme görevi olan hücrelerde hücre zarı bir miktar sitoplazmayla dışa doğru uzantılar yaparak hücre yüzeyinin büyümesini sağlar. Bunlara “mikrovillus” denir.
Bazı hücrelerde ise kirpik (Sil), kamçı ve yalancı ayak denilen uzantılar oluşur.
 
 
Şekil : Hücrelerdeki Farklı ve Benzer Yapılar

3. Çekirdek (Nükleus)
Hücrenin yönetim, üreme ve kalıtım merkezidir. Dinlenme halindeki hücrede dört bölümde incelenebilir.
a. Çekirdek Zarı: Bu zar endoplazmik retikulumun devamı gibidir. Arasında porlar (delik) bulunur. Yapısı sitoplazmik zara benzer. Porları daha büyük ve zarı iki katlıdır.
b. Çekirdek Özsuyu: Homojen görünümlü olup içinde çekirdekçik ve kromatin iplikler (DNA lar) bulunur.
c. Çekirdekçik (Nukleolus): RNA ve bazı proteinlerden oluşmuştur.
 
d. Kromozom: Hücre çekirdeğinin temel yapısı kromatindir. Çünkü hücrenin kalıtsal materyalidir. Kromozomlar, DNA ve proteinlerden oluşmuştur. Bölünme zamanı kromatin iplikler kısalıp kalınlaşarak kromozomları oluştururlar.
Normal vücut hücreleri ana ve babadan gelen birer takım kromozomu taşır. Bu tip hücrelere diploid hücreler denir ve (2n) ile gösterilir. Eşey hücreleri ve bazı basit yapılı canlılar yaşamları boyunca kromozom takımının yarısını taşırlar. Bu tip hücrelere ise monoploid denir ve (n) ile gösterilir.

9. sınıf biyoloji gücre konusu

Bütün canlılar hücresel yapıdadır. Ancak virüsler hücresel yapıda olmayan canlılar olarak kabul edilir.
Şekil: Bir hayvan Hücresinin Yapısı

Canlılar, ancak solunum, boşaltım, üreme, vs. gibi belirli özelliklere sahip olmakla cansızlardan ayırt edilebilir. Bu özelliklere, canlıların ortak özellikleri denir.
Bir zarla çevrili çekirdek taşıyan hücrelere ökaryot, belirgin bir çekirdeği ve zarlı organelleri bulunmayan hücrelere de prokaryot hücre denir.
Ökaryot hücreler zar, sitoplazma ve çekirdek olmak üzere üç ana bölümden meydana gelmiştir.

1. Hücre Zarı
Hücreyi dış ortamdan ayıran, madde geçişini sağlayan ve şeklini belirleyen çok ince bir yapıdır.
Zarın Yapısı: Yapısında yaklaşık olarak % 65 proteinler, % 33 lipidler ve % 2 kadar da karbonhidrat bulunur. Bazı proteinlerin arasında por isimli delikler bulunur.
Zardaki protein ve yağ molekülleri sürekli hareket halinde bulundukları için buna, "akıcı mozaik zar modeli" denir.

Şekil : Hücre Zarının Akıcı-Mozaik Yapısı

Bitki hücrelerinde, hücre zarının dış kısmında selüloz maddesinin birikmesiyle hücre çeperi denilen cansız ve kalın bir tabaka daha bulunur.
Turgor basıncının oluşmasına neden olur. Çeperin üzerindeki delikler zardakilerden daha büyük olup, geçit adını alır. Çeper cansız olduğundan geçitlerden sığabilen her türlü maddeyi geçirebilir. Bunun için tam geçirgen denir. Prokaryot hücrelerde de (bakteri ve mavi-yeşil alglerde) çeper vardır. Ancak yapısı selüloz değildir.

2. Sitoplazma
Çeşitli hücresel yapılar (organeller) ve hücre sıvısının (plazmanın) bulunduğu bölümdür. Hücrede birçok hayatsal olaylar burada gerçekleşir. Jelatinimsi ve kolloidal bir kütledir. Plazmanın içinde su, proteinler, yağlar, karbonhidratlar, tuzlar, vitaminler, hormonlar ve çeşitli iyonlar bulunur.

Hücre Organelleri
a. Endoplazmik Retikulum (E.R) : Hücre zarından çekirdek zarına kadar uzanan zarlı kanallar sisteminden oluşur.
Besin maddelerinin taşınmasından, artık maddelerin atılmasından ve bazı besinlerin depolanmasından sorumludur. Zarları üzerinde ribozom varsa Granüllü E.R, yoksa Granülsüz E.R adını alır.
b. Golgi Cisimciği : Endoplazmik retikulumdan meydana gelir. Salgı maddelerinin paketlenmesini ve salgı yapılmasını ve bazı sentez olaylarını sağlar.
c. Lizozom : Golgiden meydana gelir. Tek katlı zarla çevrili olup, içerisindeki sindirim enzimleri ile hücre içi sindirimini sağlar. Zarlı yapısı yırtılacak olursa hücre kendini sindirip yok eder. Bu olaya “otoliz” denir.
d. Ribozom: Yapısı protein ve RNA dan oluşur. Her hücre kendine özgü proteinlerini ribozomlarda sentezler. Zarla çevrili değildir ve iki alt birimden oluşur. Yoğun protein sentezi sırasında sitoplazmada yan yana gelerek zincir şeklindeki “polizom”ları oluştururlar.
e. Mitokondri: Çift zarlıdır. İç zarının kıvrımlarına “krista”, zarların arasını ve içini dolduran sıvıya “matrix” denir. Oksijenli solunum yaparak hücrenin enerji (ATP) ihtiyacını karşılar. Kendisine ait DNA, RNA, ETS ve ribozomları vardır. Bölünerek çoğalabilir.
f. Sentrozom: Sadece insan ve hayvan hücrelerinde bulunur. Birbirine dik iki sentriolden oluşur. Hücre bölünmesi sırasında kendini eşleyerek zıt kutuplara çekilir. Kromozomların kutuplara çekilmesini sağlayan iğ ipliklerininin tutunma yeridir.
g. Plastitler: Sadece bitkisel hücrelerde bulunurlar. Üç çeşidi bulunmakta olup, birbirlerine dönüşebilirler.

Kloroplast: Fotosentezinyapıldığı organellerdir. Kendine ait DNA, RNA, ETS ve ribozomları vardır. Çift katlı zardan oluşur. Mitokondri gibi bölünerek çoğalabilir. İç zarın uzantıları olan kıvrımlara grana, içerisini dolduran sıvıya ise stroma denir. Granalar içinde bitkiye yeşil rengini veren ve fotosentez için gerekli ışığı soğuran (emen) “klorofil” pigmentleri bulunur.
Kromoplast: Bitkilerde meyve ve çiçeklere özel renklerini verirler. Likopin (kırmızı), ksantofil (sarı) ve karoten (turuncu) olmak üzere üç çeşittirler.
Lökoplast: Renksizdirler. Genelde kök, gövde ve tohumda yoğun olarak bulunurlar. Nişasta ve diğer maddelerin depolanmasını sağlarlar.
h. Koful (Vakuol): Endoplazmik retikulumdan, golgiden, hücre zarından ve çekirdek zarından meydana gelebilirler. Kofullar bazı artıkların ve suyun depolanmasını ve bitkilerde turgor basıncının ayarlanmasını sağlarlar.
ı. Hücre Zarı Oluşumları : Özellikle emme görevi olan hücrelerde hücre zarı bir miktar sitoplazmayla dışa doğru uzantılar yaparak hücre yüzeyinin büyümesini sağlar. Bunlara “mikrovillus” denir.
Bazı hücrelerde ise kirpik (Sil), kamçı ve yalancı ayak denilen uzantılar oluşur.
 
 
Şekil : Hücrelerdeki Farklı ve Benzer Yapılar

3. Çekirdek (Nükleus)
Hücrenin yönetim, üreme ve kalıtım merkezidir. Dinlenme halindeki hücrede dört bölümde incelenebilir.
a. Çekirdek Zarı: Bu zar endoplazmik retikulumun devamı gibidir. Arasında porlar (delik) bulunur. Yapısı sitoplazmik zara benzer. Porları daha büyük ve zarı iki katlıdır.
b. Çekirdek Özsuyu: Homojen görünümlü olup içinde çekirdekçik ve kromatin iplikler (DNA lar) bulunur.
c. Çekirdekçik (Nukleolus): RNA ve bazı proteinlerden oluşmuştur.
 
d. Kromozom: Hücre çekirdeğinin temel yapısı kromatindir. Çünkü hücrenin kalıtsal materyalidir. Kromozomlar, DNA ve proteinlerden oluşmuştur. Bölünme zamanı kromatin iplikler kısalıp kalınlaşarak kromozomları oluştururlar.
Normal vücut hücreleri ana ve babadan gelen birer takım kromozomu taşır. Bu tip hücrelere diploid hücreler denir ve (2n) ile gösterilir. Eşey hücreleri ve bazı basit yapılı canlılar yaşamları boyunca kromozom takımının yarısını taşırlar. Bu tip hücrelere ise monoploid denir ve (n) ile gösterilir.

10 Mart 2012 Cumartesi

Edirne cıty

Edirne

Edirne Marmara Bölgesinin Trakya kısmında yer alır. Sınır kapısı, 'Bursa'nın oğlu, İstanbul'un babası' olarak vasıflandırılan ve Osmanlı Devletinin ikinci başkenti ve 'müze şehir' Edirne'nin doğusunda Kırklareli ve Tekirdağ, güneydoğusunda Çanakkale, batısında Yunanistan, kuzeybatısında Bulgaristan, güneyinde ise Ege Denizi bulunmaktadır. 

ENGLISH LEAGUE

Edirne

Edirne is located at the Marmara region of Thrace. Border gate, 'the son of Bursa, Istanbul's father,' and characterized as the second capital of the Ottoman Empire and the 'museum city' Kırklareli east of Edirne and Tekirdag, Canakkale southeast, west Greece, northwest Bulgaria, located south of the Aegean Sea.

Edirne cıty

Edirne

Edirne Marmara Bölgesinin Trakya kısmında yer alır. Sınır kapısı, 'Bursa'nın oğlu, İstanbul'un babası' olarak vasıflandırılan ve Osmanlı Devletinin ikinci başkenti ve 'müze şehir' Edirne'nin doğusunda Kırklareli ve Tekirdağ, güneydoğusunda Çanakkale, batısında Yunanistan, kuzeybatısında Bulgaristan, güneyinde ise Ege Denizi bulunmaktadır. 

ENGLISH LEAGUE

Edirne

Edirne is located at the Marmara region of Thrace. Border gate, 'the son of Bursa, Istanbul's father,' and characterized as the second capital of the Ottoman Empire and the 'museum city' Kırklareli east of Edirne and Tekirdag, Canakkale southeast, west Greece, northwest Bulgaria, located south of the Aegean Sea.

The Princess and the Pea

The Princess and the Pea


Once upon a time there was a prince who wanted to marry a princess; but she would have to be a real princess. He travelled all over the world to find one, but nowhere could he get what he wanted. There were princesses enough, but it was difficult to find out whether they were real ones. There was always something about them that was not as it should be. So he came home again and was sad, for he would have liked very much to have a real princess.
One evening a terrible storm came on; there was thunder and lightning, and the rain poured down in torrents. Suddenly a knocking was heard at the city gate, and the old king went to open it. It was a princess standing out there in front of the gate. But, good gracious! what a sight the rain and the wind had made her look. The water ran down from her hair and clothes; it ran down into the toes of her shoes and out again at the heels. And yet she said that she was a real princess.
Well, we'll soon find that out, thought the old queen. But she said nothing, went into the bed-room, took all the bedding off the bedstead, and laid a pea on the bottom; then she took twenty mattresses and laid them on the pea, and then twenty eider-down beds on top of the mattresses.
On this the princess had to lie all night. In the morning she was asked how she had slept. "Oh, very badly!" said she. "I have scarcely closed my eyes all night. Heaven only knows what was in the bed, but I was lying on something hard, so that I am black and blue all over my body. It's horrible!"
Now they knew that she was a real princess because she had felt the pea right through the twenty mattresses and the twenty eider-down beds. Nobody but a real princess could be as sensitive as that.
So the prince took her for his wife, for now he knew that he had a real princess; and the pea was put in the museum, where it may still be seen, if no one has stolen it.
There, that is a true story.

İngilizce Düzenli ve Düzensiz Fiiller - Regular and İrregular Verbs

1. Hali
Base Form
2. Hali
Past Simple
3. Hali
Past Participle
Türkçe
Anlamı
awakeawokeawokenuyanmak
bewas, werebeenolmak
beatbeatbeatenvurmak
becomebecamebecomeolmak
beginbeganbegunbaşlamak
bendbentbentbükmek
betbetbetbahse girmek
bidbidbidemretmek
bitebitbittenısırmak
blowblewblownesmek
breakbrokebrokenkırmak
bringbroughtbroughtgetirmek
broadcastbroadcastbroadcastyayımlamak
buildbuiltbuiltinşa etmek
burstburstburstpatlamak
burnburned/burntburned/burntyakmak
buyboughtboughtsatın almak
catchcaughtcaughtyakalamak
choosechosechosenseçmek
comecamecomegelmek
costcostcostdeğer biçmek
creepcreptcreptemeklemek
cutcutcutkesmek
dealdealtdealtanlaşmak
digdugdugkazmak
dodiddoneyapmak
drawdrewdrawnçekmek
dreamdreamed/dreamtdreamed/dreamtrüya görmek
drivedrovedrivensürmek
drinkdrankdrunkiçmek
eatateeatenyemek yemek
fallfellfallendüşmek
feedfedfedbeslemek
feelfeltfelthissetmek
fightfoughtfoughtdövüşmek
findfoundfoundbulmak
fleefledfledfirar etmek
flyflewflownuçmak
forbidforbadeforbiddenyasaklamak
forgetforgotforgottenunutmak
forgiveforgaveforgivenaffetmek
freezefrozefrozendonmak
getgotgottenelde etmek
givegavegivenvermek
gowentgonegitmek
growgrewgrownbüyümek
hanghunghungasmak
havehadhadsahip olmak
hearheardheardduymak
hidehidhiddensaklamak
hithithitvurmak
holdheldheldtutmak
hurthurthurtyaralanmak
keepkeptkeptsaklamak
knowknewknownbilmek
laylaidlaidyaymak
leadledledrehberlik etmek
learnlearned/learntlearned/learntöğretmek
leaveleftleftayrılmak
lendlentlentödünç vermek
letletletizin vermek
lielaylainyalan söylemek
loselostlostkaybetmek
makemademadeyapmak
meanmeantmeantanlamına gelmek
meetmetmetbuluşmak
paypaidpaidödemek
putputputkoymak
readreadreadokumak
rideroderiddenbinmek
ringrangrungçalmak
riseroserisenyükselmek
runranrunkoşmak
saysaidsaidsöylemek
seesawseengörmek
sellsoldsoldsatmak
sendsentsentgöndermek
showshowedshowed/showngöstermek
shutshutshutkapamak
singsangsungşarkı söylemek
sitsatsatoturmak
sleepsleptsleptuyumak
speakspokespokenkonuşmak
spendspentspentharcamak
standstoodstoodayakta durmak
swimswamswumyüzmek
taketooktakenalmak
teachtaughttaughtöğretmek
teartoretornyırtmak
telltoldtoldanlatmak
thinkthoughtthoughtdüşünmek
throwthrewthrownfırlatmak
understandunderstoodunderstoodanlamak
wakewokewokenuyanmak
wearworeworngiymek
winwonwonkazanmak
writewrotewrittenyazmak

The Princess and the Pea

The Princess and the Pea


Once upon a time there was a prince who wanted to marry a princess; but she would have to be a real princess. He travelled all over the world to find one, but nowhere could he get what he wanted. There were princesses enough, but it was difficult to find out whether they were real ones. There was always something about them that was not as it should be. So he came home again and was sad, for he would have liked very much to have a real princess.
One evening a terrible storm came on; there was thunder and lightning, and the rain poured down in torrents. Suddenly a knocking was heard at the city gate, and the old king went to open it. It was a princess standing out there in front of the gate. But, good gracious! what a sight the rain and the wind had made her look. The water ran down from her hair and clothes; it ran down into the toes of her shoes and out again at the heels. And yet she said that she was a real princess.
Well, we'll soon find that out, thought the old queen. But she said nothing, went into the bed-room, took all the bedding off the bedstead, and laid a pea on the bottom; then she took twenty mattresses and laid them on the pea, and then twenty eider-down beds on top of the mattresses.
On this the princess had to lie all night. In the morning she was asked how she had slept. "Oh, very badly!" said she. "I have scarcely closed my eyes all night. Heaven only knows what was in the bed, but I was lying on something hard, so that I am black and blue all over my body. It's horrible!"
Now they knew that she was a real princess because she had felt the pea right through the twenty mattresses and the twenty eider-down beds. Nobody but a real princess could be as sensitive as that.
So the prince took her for his wife, for now he knew that he had a real princess; and the pea was put in the museum, where it may still be seen, if no one has stolen it.
There, that is a true story.

İngilizce Düzenli ve Düzensiz Fiiller - Regular and İrregular Verbs

1. Hali
Base Form
2. Hali
Past Simple
3. Hali
Past Participle
Türkçe
Anlamı
awakeawokeawokenuyanmak
bewas, werebeenolmak
beatbeatbeatenvurmak
becomebecamebecomeolmak
beginbeganbegunbaşlamak
bendbentbentbükmek
betbetbetbahse girmek
bidbidbidemretmek
bitebitbittenısırmak
blowblewblownesmek
breakbrokebrokenkırmak
bringbroughtbroughtgetirmek
broadcastbroadcastbroadcastyayımlamak
buildbuiltbuiltinşa etmek
burstburstburstpatlamak
burnburned/burntburned/burntyakmak
buyboughtboughtsatın almak
catchcaughtcaughtyakalamak
choosechosechosenseçmek
comecamecomegelmek
costcostcostdeğer biçmek
creepcreptcreptemeklemek
cutcutcutkesmek
dealdealtdealtanlaşmak
digdugdugkazmak
dodiddoneyapmak
drawdrewdrawnçekmek
dreamdreamed/dreamtdreamed/dreamtrüya görmek
drivedrovedrivensürmek
drinkdrankdrunkiçmek
eatateeatenyemek yemek
fallfellfallendüşmek
feedfedfedbeslemek
feelfeltfelthissetmek
fightfoughtfoughtdövüşmek
findfoundfoundbulmak
fleefledfledfirar etmek
flyflewflownuçmak
forbidforbadeforbiddenyasaklamak
forgetforgotforgottenunutmak
forgiveforgaveforgivenaffetmek
freezefrozefrozendonmak
getgotgottenelde etmek
givegavegivenvermek
gowentgonegitmek
growgrewgrownbüyümek
hanghunghungasmak
havehadhadsahip olmak
hearheardheardduymak
hidehidhiddensaklamak
hithithitvurmak
holdheldheldtutmak
hurthurthurtyaralanmak
keepkeptkeptsaklamak
knowknewknownbilmek
laylaidlaidyaymak
leadledledrehberlik etmek
learnlearned/learntlearned/learntöğretmek
leaveleftleftayrılmak
lendlentlentödünç vermek
letletletizin vermek
lielaylainyalan söylemek
loselostlostkaybetmek
makemademadeyapmak
meanmeantmeantanlamına gelmek
meetmetmetbuluşmak
paypaidpaidödemek
putputputkoymak
readreadreadokumak
rideroderiddenbinmek
ringrangrungçalmak
riseroserisenyükselmek
runranrunkoşmak
saysaidsaidsöylemek
seesawseengörmek
sellsoldsoldsatmak
sendsentsentgöndermek
showshowedshowed/showngöstermek
shutshutshutkapamak
singsangsungşarkı söylemek
sitsatsatoturmak
sleepsleptsleptuyumak
speakspokespokenkonuşmak
spendspentspentharcamak
standstoodstoodayakta durmak
swimswamswumyüzmek
taketooktakenalmak
teachtaughttaughtöğretmek
teartoretornyırtmak
telltoldtoldanlatmak
thinkthoughtthoughtdüşünmek
throwthrewthrownfırlatmak
understandunderstoodunderstoodanlamak
wakewokewokenuyanmak
wearworeworngiymek
winwonwonkazanmak
writewrotewrittenyazmak